Всі соціальні мережі, і загальновідомі широкому колу Інтернет користувачів, і не так вже знані, надають своїм учасникам чималі можливості для спілкування не тільки з добре відомими людьми, а і для встановлення нових контактів. Та на превеликий жаль це безсумнівно добре явище може стати джерелом неприємностей для учасників спілкування, і в першу чергу для дітей.
Діти та мережа Інтернет, в соціальних мережах присутня певна кількість «хижаків», так умовно називають користувачів, які, полюючи на своїх жертв, прагнуть взнати якомога більше інформації, щоб увійти до них в довіру. Представляючись хлопцем або дівчиною «мисливець» прагне відсторонити дійсно близьких для дитини людей, заполонивши думки «жертви». Підліткам часто властиве непорозуміння з батьками, тому вони найлегша «здобич» для «мисливців». Результат такого спілкування може бути самий непередбачуваний і найстрашніший серед них – це зникнення дитини.
Як же можна захистити дитину від не таких вже віртуальних загроз, віртуальної мережі?
Неодмінно поясніть правила поведінки в Інтернет-мережі та наслідки можливі наслідки порушення цих правил, намагаючись зробити це обережно, без залякування.
Ніколи не залишайте дитину з Інтернетом на самоті. Для цього розмістіть комп’ютер у загальній кімнаті помешкання, в жодному разі не встановлюйте комп’ютер у дитячий кімнаті. Монітор краще розвернути екраном до загальної зони кімнати – таким чином у будь-який час у вас буде змога бачити, що відбувається на екрані.
Контролюйте, які Інтернет сторінки відвідує ваша дитина. Зробити це можна в браузері (Інтернет-оглядачі), який встановлено на комп’ютері. В історії браузера ви знайдете детальний перелік сторінок які переглядав користувач з зазначенням дати і часу. Однак майте на увазі, що історію Інтернет браузера можна очищувати як вибірково (за обраною датою або часом), так і повністю. Зрозуміло, що видалена історія має слугувати сигналом для батьків уважніше пригледітися до дитячої поведінки.
Якщо ви помічаєте, що тільки-но ви потрапляєте в кімнату дитина швидко згортає вікно браузера чи закриває його, вимикає комп’ютер або монітор, переключає відкриті вкладки, якщо після перебування в Інтернеті у дитини різко міниться настрій, вона стає агресивною, збудженою або пригніченою, - це вже привід для розмови. Краще не починати її відразу, бо це може тільки погіршити ситуацію. Дайте дитині змиритися з думкою, що вам стали відомі такі важливі для неї секрети, а вже потім починайте спокійну і довірливу розмову.
Краще не відпускайте дитину на зустріч з новими приятелями, що знайшлись через всесвітню мережу Інтернет, якщо ви про них нічого не знаєте або у вас виникають певні побоювання щодо безпечності цього побачення. Забороняючи це побачення обґрунтуйте свою думку, обов’язково поговоріть про це з дитиною, розкажіть про можливі небезпеки на які можна наразитися. Попереджений, значить озброєний. Пам’ятайте, що найнадійніший захист – це знання і розуміння небезпек.
Негативний вплив інтернет-технологій включає в себе такий момент, як відсутність соціальної взаємодії один на один, що перешкоджає формуванню навичок міжособистісного контакту. В результаті зростає число інтернет-злочинів проти особистості, яку іноді не відокремлюють від віртуального образу. |