1. Разом з учителем-початківцем глибоко проаналізуйте навчальні програми та пояснювальні записки до них.
2. Допоможіть скласти тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних та лабораторних робіт, екскурсій.
3. Надайте допомогу в підготовці до уроків, особливо до перших, до першої зустрічі з учнями. Найважчі теми розробляйте разом. У своєму класі постаратися вивчати матеріал з випередженням на 2-3 уроки, щоб показати молодому вчителю методику розкриття найбільш складних тем.
4. Разом готуйте та підбирайте дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти завдань, вправ, контрольних робіт.
5. Відвідуйте уроки молодого вчителя з наступним ретельним аналізом, запрошуйте його за свої уроки, разом обговорюйте.
6. Допоможіть у доборі методичної літератури для самоосвіти та її організації.
7. Діліться досвідом без навчання, а шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
8. Допомагайте своєчасно, терпляче, наполегливо. Ніколи не забувайте відзначати позитивне у роботі.
9. Вчить не копіювати, не використовувати готові розробки, а виробляти власний педагогічний почерк.