Мета моніторингових досліджень - відповідно до завдань державної політики в галузі освіти–з'ясувати рівень засвоєння учнями загальноосвітніх навчальних закладів навчального матеріалу з основних предметів за результатами їхнього навчання в початковій та основній школі. Цілі моніторингового дослідження для системи освіти–виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві шляхи їх подолання, покращити та удосконалити якість освітньої галузі: внести корективи Державні стандарти, удосконалити чинні навчальні програми і підручники, навчальні плани, поліпшити організацію навчального процесу, підвищити педагогічну майстерність учителів, оснастити школи сучасним навчальним обладнанням та комп’ютерами. Цілі моніторингового дослідження для батьків –одержання об’єктивної інформації про результати навчальної діяльності учнів, з'ясування рейтингового рівня знань з метою визначення прогалин у вивченні шкільних предметів для покращення успішності в навчанні. Кожнадитина за результатами виконання завдань отримує рейтингову оцінку та характеристику навчальних досягнень відповідно до визначеного рівня: початковий – якщо сумарний бал за виконання тесту менше 50 відсотків від максимально можливого сумарного бала; середній – якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 50 до 70 відсотків від максимально можливого бала; достатній – якщо сумарний бал за виконання тесту в межах від 71 до 90 відсотків від максимально можливого бала; високий – якщо сумарний бал за виконання тесту більше за 90 відсотків від максимально можливого сумарного бала. Термін проведення– 12 листопада–12 грудня 2013 року. Форма проведення– контрольні роботи тривалістю 45 хвилин у форматі тестових завдань закритого і відкритого типу. Суб'єкти моніторингу– учні 5-х і 10-х класів; учителі предметів, з яких проводиться тестування. Матеріали для проведення– збірники тестових завдань з основних предметів.