Non scholae, sed vitae discimus
(Не для школи –
для життя вчимося)
латинське прислів'я
Мета роботи методичного об'єднання:
- Безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності учителів, їх ерудиції і компетентності в області учбового предмета та методики його викладання.
- Формування інноваційного освітнього комплексу, орієнтованого на розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.
- Підвищення результативності учбово-виховного процесу на основі виявлення, формування, розвитку потенційних можливостей учнів на уроках і в позаурочній діяльності в умовах впровадження концепції НУШ.
- Підвищення рівня професійної майстерності і професійної компетентності педагогів для успішної реалізації концепції НУШ і виховання особи, підготовленої до життя у високотехнологічному, конкурентному світі.
Основні завдання методичної роботи:
- Удосконалювати методичну роботу і проводити оцінку можливостей педагогічного колективу.
- Визначати конкретні проблеми і напрями розвитку професійної компетентності кожного педагога.
- Вивчати і освоювати ефективні форми організації уроку при переході на НУШ.
- Працювати над підвищенням якості проведення учбового зайняття на основі впровадження інформаційних, особистісноорієнтованих і інших технологій.
- Зосереджувати основні зусилля МО на вдосконалення системи повторення, відробітку навичок тестування і підготовці учнів до підсумкової атестації у формі ДПА та ЗНО.
- Підвищувати мотивацію учителів на оволодіння прийомами аналізу власних результатів освітнього процесу, участь в освоєнні передового досвіду, вивченні і застосуванні нових освітніх технологій.
- Створювати необхідні умови для забезпечення інноваційної педагогічної практики учителів, самоосвіти і узагальнення передового педагогічного досвіду.
- Інформування педагогів про інновації і нові методичні розробки в області їх предмета.
- Обмін досвідом і розвиток міжпредметних зв'язків між педагогами гуманітарного циклу.
Очікувані результати роботи:
- зростання якості знань учнів;
- підвищення пізнавального інтересу до предметів гуманітарного циклу;
- оволодіння учителями МО системою викладання предметів відповідно вимогам концепції НУШ;
- створення умов в процесі навчання для формування у учнів ключових компетентностей.
Напрями методичної роботи:
Аналітична діяльність:
- аналіз методичної діяльності за 2022-2023 навчальний рік та планування на 2023-2024 навчальний рік;
- аналіз відвідування відкритих уроків;
- індивідуальне вивчення педагогами обраних тем самоосвіти;
- аналіз роботи педагогів з метою надання їм методичної допомоги.
Інформаційна діяльність:
- вивчення новинок в методичній літературі в цілях вдосконалення педагогічної діяльності;
- вдосконалення роботи щодо своєчасного опанування системою викладання предметів учням середньої ланки відповідно вимогам концепції НУШ.
1. Організація методичної діяльності:
- виявлення утруднень, методичний супровід і надання практичної допомоги педагогам в роботі по переходу до викладання відповідно вимогам концепції НУШ, підготовки до атестації.
2. Консультативна діяльність:
- консультування педагогів з питань складання робочих програм і тематичного планування;
- консультування педагогів з метою ліквідації утруднень в педагогічній діяльності;
- консультування педагогів з питань у сфері формування універсальних учбових дій у рамках концепції НУШ.
3. Організаційні форми роботи:
- засідання методичного об'єднання;
- методична допомога і індивідуальні консультації з питань викладання предметів основної школи, організації позаурочної діяльності;
- взаємновідвідування уроків педагогами;
- виступи учителів на МО, практико-орієнтованих семінарах, педагогічних радах;
- участь в семінарах, вебінарах, зустрічах в освітніх установах району, області, країни;
- підвищення кваліфікації педагогів на курсах;
- проходження атестації педагогічними працівниками.