Концепція виховної роботи ліцею
Вступ
Запровадження Концепції обумовлено завданнями що стоять перед сучасною школою. Головним завданням нашої школи є формування в учня потреби в здоровому способі життя, розвиток інтелекту і широкий гармонійний розвиток виховання інтелігентності у спілкуванні та естетичного сприйняття світу.
Принципи та підходи, які спрямовані на кінцевий результат, реалізуються школою у співпраці з батьками.
У навчальному закладі виховання спрямоване на особистість дитини, особлива увага приділяється формуванню в учнів національної свідомості, активної громадянської позиції.
Концепція виховної роботи школи ґрунтується на правовій базі, яку складають:
- Загальна декларація прав людини;
- Декларація прав дитини;
- Конституція України;
- Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
- Лист Міністерства освіти та науки України від 24 серпня 2023
- «Державна національна програма Освіта». Україна 21 століття;
- Концепція громадянського виховання особистості;
- Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
- Концепція формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді;
- Національна програма виховання дітей та молоді в Україні.
ІІ. Мета та завдання
Мета виховної роботи полягає у поєднанні навчання і виховання, підпорядкування організації та змісту освіти завданням формування, всебічно розвиненої особистості, перетворення систем моральних та духовних цінностей на важливий чинник виховання учнів школи, здатність до саморозвитку і самовдосконалення. Виховувати високоосвічену та життєво комплектну творчу особистість. Ця мета передбачає розв'язання цілого комплексу взаємопов'язаних між собою завдань:
- підвищити статус виховання у ліцеї;
- зміцнити і розвивати виховні функції навчального закладу,
- посилити координацію зусиль суб'єктів виховання;
- ефективніше використовувати сучасний педагогічний досвід та дослідження сучасної психолого-педагогічної науки у сфері виховання;
- зорієнтувати виховну систему на визначення пріоритету морально-духовного розвитку особистості;
- розвивати демократичний стиль керівництва виховним процесом;
- посилити роль сім'ї у вихованні дітей, зміцнити її взаємодію з ліцеєм;
- виховувати свідомого громадянина України;
- формувати в учнів національну свідомість, патріотизм, активну громадянську позицію;
- сприяти розвитку учнівського самоврядування як центру самореалізації особистості;
- спрямовувати зусилля на підвищення професійної компетентності педагогів у здійсненні процесу виховання.
Особливості виховної роботи ліцею:
Особливості виховної роботи ліцею мають визначатися:
- комфортним положенням учнів у шкільному колективі;
- стосунками взаємодовіри, взаємоповаги, створенням умов
для гармонійного розвитку учнів;
- бажання самостійно збагачувати свої знання розширювати
свій кругозір, нестандартно вирішування завдання;
- фізичні вдосконалення;
- зміною форм життєдіяльності учнівського колективу з метою подальшого розвитку творчих начал; - поширення кращого педагогічного досвіду виховання.
Основні принципи виховання:
- принцип національної спрямованості виховання;
- принцип гуманізації демократизації;
- принцип субєкт - субєктної взаємодії.
- принцип цілісності;
- принцип особистісної орієнтації;
- принцип життєвої смислотворчої самодіяльності;
- принцип превентивності.
Основні напрями виховання:
- громадське виховання;
- родинне виховання;
- національно-патріотичне виховання ;
- художньо – естетичне виховання;
- моральне та превентивне виховання;
- спортивне – оздоровче виховання та формування здорового способу життя;
- економічне виховання
- правове виховання
Методи виховання:
Зміст і методи особистісно орієнтованого виховання спрямовані на становлення права на вільний розвиток та реалізацію здібностей учнів, розвиток їх самосвідомості, культури, потреб, відповідальної поведінки.
Основні форми виховної діяльності:
- інформаційно-масові;
- діяльнісно-практичні групові;
- інтегративні;
- інтерактивні;
Очікувані результати реалізації Концепції:
- підвищення професійної компетентності педагогів у здійсненні процесу виховання!;
- формування в учнів життєвої компетентності, системи смислових координат, уміння створювати і реалізовувати власні життєві проекти;
- впровадження здоров`я зберігаючих технологій, виховання в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя;
- гармонійний розвиток особистості у різноманітних видах позакласної роботи;
- забезпечення єдності навчання її виховання як двох взаємозалежних складових системи освіти;
- поєднання організаційно-педагогічної, родинно-сімейної, національно-культурної, просвітницької діяльності педагогів, батьків, учнів.